sobota, 23 kwietnia 2011

Grafika "wiecznie młoda"

Krzysztof Pietrowicz w tekście Nasze gadżety codzienne albo o płynności symboli statusu zwraca uwagę na fakt, że w dziedzinie technologii komputerowych „z tygodnia na tydzień pojawiają się nowe i lepsze procesory, monitory, nagrywarki, laptopy, większe twarde dyski i kości pamięci RAM itd. itp”, a „nawet ci, którzy nie chcą przyspieszać, zmuszenie są do zmian: na starych komputerach nie działa nowe oprogramowanie”.[1]
Po lekturze powyższego fragmentu zadałam sobie pytanie, czy istnieją gry, których grafika starzałaby się bardzo wolno lub prawie wcale (postęp technologii najlepiej widać w rozwoju grafiki). Oto mój subiektywny ranking takich gier. Kolejność nie ma znaczenia.







Seria Runaway


Źródło: własny screenshot



Machinarium (2009)







Źródło: ign.com


Borderlands (2009)



1 K. Pietrowicz, Nasze gadżety codzienne albo o płynności symboli statusu [w:] T. Szlendak, K. Pietrowicz (red.), Na pokaz. O konsumeryzmie w kapitalizmie bez kapitału, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004, s. 76-77.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz