sobota, 16 kwietnia 2011

Inspiracje - rzeźba i gry video


Michelangelo Buonarroti, Pietà watykańska, 1497–1500



Kordian Lewandowski, Game Over, 2008
Moja rzeźba to dialog z watykańską pietą jako ikoną ze świata sztuki. Zrobiłem ją z szacunku do gry, która zawładnęła moją świadomością intensywniej niż którekolwiek dzieło malarskie czy rzeźbiarskie, nie mówiąc już o niszowych projektach artystów współczesnych Rzeźba stanowiła część ilustracyjną dyplomowej pracy teoretycznej poświęconej grom elektronicznym. Podjąłem się tam szczegółowej analizy gier elektronicznych w duchu ludologii - nowej nauki humanistycznej zajmującej się badaniem gier z pozycji narratologicznej, estetycznej, kulturoznawczej i historycznej. Była to dla mnie ważna misja, gdyż w świecie instytucji skupionych wokół tzw. "kultury wysokiej" gry video wciąż cieszą się złą sławą. Moja praca była w zamierzeniu próbą emancypacji tego medium na gruncie polskiego światka artystycznego - szczególnie zaś mojej macierzystej akademii gdzie świadomość zagadnienia wśród grona pedagogicznego była do tej pory praktycznie zerowa.
Źródło: polygamia.pl 





Auguste Rodin, Myśliciel, 1902



Kordian Lewandowski, Myśliciel, 2010
Donkey Kong w postmodernistycznej zadumie czeka na hojnego mecenasa, który chciałby mieć swój wkład w proces emancypacji gier wideo na gruncie kultury wysokiej.
Źródło: wielkiartysta.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz