niedziela, 15 maja 2011

Pierwsza nagroda Grammy dla muzyki z gier komputerowych


13 lutego 2011, po raz 53 odbyło się rozdanie nagród Grammy. W kategorii Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s) statuetkę otrzymał utwór Baba Yetu. Jego kompozytor, Christopher Tin, otrzymał też nagrodę w kategorii Best Classical Crossover Album za album Calling All Dawns. 
Nagroda dla piosenki Baba Yetu to pierwsze Grammy dla utworu z gry komputerowej (utwór pierwotnie znalazł się na ścieżce dźwiękowej do gry Civilization IV). Wygrana w kategorii Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s) miała pewien wpływ na nagrodę Grammy. Po tym zwycięstwie 4 kategorie zostały powiększone o muzykę z gier. Są to:

  • The Music for Visual Media (Motion, Television, Video Game Music, or Other Visual Media)
  • Best Compilation Soundtrack for Visual Media (Motion, Television, Video Game Music, or Other Visual Media)
  • Best Score Soundtrack for Visual Media (Motion, Television, Video Game Music, or Other Visual Media)
  • Best Song Written for Visual Media (Motion, Television, Video Game Music, or Other Visual Media)


Jak stwierdził Inon Zur (kompozytor ścieżki dźwiękowej do takich gier jak: Fallout: New Vegas, Syberia II, Dragon Age II czy Icewind Dale II)
"Games today are a huge part of the entertainment industry and the music scores being created for them are very unique sounding in many cases compared to film. I believe that music for games has to take its own place from other genres to gain respect by the mainstream audience and the GRAMMY category will help achieve this."
Zdaniem Billa Freimutha (Recording Academy Vice President of Awards):
"The Academy and the entire music industry recognize the value of video game music and what an interesting and unique art form it is. It’s been proven more and more each year with top name artists, top composers and leading orchestras working in this medium." 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz